Inspraak

  • Dirk Jan Olij

    Het enige wat mij in dit alles tegenstaat is de inspraak die de burger heeft.

    Je krijgt zo langzamerhand als inwoner het gevoel dat er een clubje mensen alles maar beslist zonder dat er ook maar iets van een mening wordt gevraagd.

    Politici hebben altijd maar makkelijk praten, maar ze staan vaak zo ver van de werkelijkheid af. Waarom wordt dit geen publieke en open discussie? Het enige wat je leest is : " Vijfhoek mogelijk nieuwe locatie voor gevangenis

    B&W-voorstel naar Raad en Rijksgebouwendienst “ of ” ZAANSTAD - De Bijlmerbajes verhuist in 2004 definitief naar Zaanstad."

    Fijn dat er nog aan de bewoners wordt gevraagd of ze het er wel mee eens zijn. Als alle argumenten positief zijn en het inderdaad een economische spin-off is voor Zaanstad okee bouw de inrichting dan maar. Alleen zou het wel wat prettiger zijn als burgers het gevoel krijgen een inspraak te hebben in plaats van alles maar van boven af opgelegd te krijgen.

    Tenslotte vraag ik mij werkelijk af of Zaanstad op deze manier op de wereldkaart wordt gezet. Dat is pas echte naiviteit. Zaanstad is net als het Nederlands voetbalelftal op een groot eindtoernooi. De pretentie hebben een winnaar te zijn, maar uiteindelijk als schlemiel het toernooi verlaten.

    DJ Olij

  • Harmen Bos

    Ik ben het wel met u eens. Wij hebben niets te vertellen. En wat volgens mij nog het ergste is, er zijn twee mogelijkheden. De burger gaat dan automatisch (nadat de eerste commotie is verdwenen) kiezen voor de ene of de andere locatie. Op die manier worden de burgers ook nog eens tegen elkaar uitgespeeld. (de sportveld mensen <> de natuurliefhebbers).

    Ik vind dit een kwalijke zaak en vind het jammer dat Vreeman dit doet. Ik vond het net zo aardig

  • Leny Vissers-koopman

    Donderdagmiddag 8 februari om 14.00 uur vergaderen de raadsleden en de wethouders van commissies economische zaken en stadsontwikkeling gezamenlijk over de Bajes en de lokatie daarvan.

    De mensen die graag gebruik willen maken van het ‘democratisch recht’ om in te spreken dien 24 uur van te voren zich aan te melden bij één van de secretarissen van de commissie bijvoorbeeld bij mevrouw Timmerman. Iedereen kan het debat bijwonen op de publieke tribune.

    De Zaanse Onafhankelijke Groepering verwijt het college van B&W dat ze zonder de inwoners en de raad vooraf te raadplegen op regenteske wijze hun zin willen doordrijven en hun wil trachten op te leggen. Met achterkamerpolitiek en handjeklap verdien je geen respect.

    Wij zijn om diverse redenen tegen het vestigen van een gevangenis. De redenen daarvan staan op de muurkrant van de gemeente Zaanstad genoemd.

  • Hanny Heynis

    INSPRAAK?? ik denk het niet, hoor , er is geen gemeente die zo slecht naar z'n burgers luistert als Zaanstad!