Schaatsbaan

  • Herman Zwart

    Weet je wat ik wel in Zaandam zou willen hebben? Een schaatsbaan, overdekt dan natuurlijk. Volgens mij is er langs de spoorlijn, bij de Hoornse lijn is nog wel een plekkie vrij. Veel parkeer;ruimte te maken en je hebt dan een geweldige attractie erbij.

  • Meta

    Zo`n 10 jaar geleden was er ook in Zaandam een ijsbaan. Niet overdekt maar toch een baan waarop je de snelste rondjes schaatste. Helaas door het bouwen van de den uyl brug moest deze ijsbaan wijken. Het plan was toen dat er een alternatieve locatie gezocht zou worden om een nieuwe ijsbaan aan te leggen. De leeftijd van de personen die het bestuur vormden van de toen nog bestaande ijsbaan was vrij hoog. Deze mensen hadden niet meer de motivatie gezien hun leeftijd om zo`n nieuw project aan te gaan. Jonge mensen waren toen in die tijd niet geinteresseerd om hun werk voort te zetten en ook te strijden voor een nieuwe mischien wel overdekte ijsbaan. Jammer was het geluid van vele mensen die toch altijd met veel plezier hun baantjes trokken. Het zou kunnen zijn dat de gemeente nog steeds grond ter beschikking zou moeten stellen voor een andere locatie. Mochten er mensen zijn die aktie willen ondernemen dan steun ik dat van harte. Maar snel moeten we zijn, aangezien Zaandam al bijna bebouwd en verbouwd is!

  • Frank

    Ik ben het volkomen eens met een schaatsbaan in Zaanstad.

  • Jan

    Ik ben pas in Zaandam komen wonen, een schaatsbaan zou inderdaad wel geweldig zijn!

  • Gert

    Graag zou ik inderdaad gebruik willen maken van een schaatsbaan in Zaandam.

    Ik vind het echt belachelijk dat er nu geen baan is , want als ik zie hoeveel mensen er schaatsen in de polders en op de gouw en watering en noem maar op dan zijn er toch heel veel liefhebbers.

    Trouwens toen Zaandam nog een ijsbaan had kon je toch ook zien hoe druk het daar was en moet er voldoende animo zijn voor een mooie baan.

    Dus komop met die baan !

  • jose

    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, een schaats baan waarom hebben we er niet gewoon 1 en moeten we er nu naar vragen.? Nee, ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd , 25 jaar zaanstad daar heb ik persoonlijk nooit iets van gemerkt ze hadden zaanstad beter van al dat geld een schaats baan kado kunnen doen dan hebben alle zaankanters er wat aan.

  • Renée

    Voor iedere sportliefhebber zou het fijn zijn om een accomodatie te hebben om zijn/haar sport te kunnen beoefenen.

    Het is alleen zo jammer dat Gemeente Zaanstad de ene sportaccommodatie tegen de vlakte wil leggen/legt voor de andere sportaccomodatie of bouwprojekten.

    Zoals: Voetbalvelden weg bij de rotonde, er moet ruimte gemaakt worden voor huizen, flats of bedrijven.

    Het verwijderen van de hondenvereniging WIK, de Blijde Ruiters, voetbal- en korfbalvereniging wat allemaal gevestigd is aan de rand van Plan Kalf.

    Reden, er moeten overdekte sportaccomodatie komen.

    Het verwijderen de LR Zaanse Ruiters in Wormerveer, er moet namelijk een

    overdekte Skate/Rollerbaan komen.

    Zo wordt er ook nog “gehakt” in het sportcomplex De Kalverhoek.

    Weg scheidsrechtersvereniging, Cromtigers enzo.

    En dan nog maar niet te spreken over alle andere “plannetjes” van onze

    Gemeente die wij als inwoners nog niet eens weten.

    Als Gemeente Zaanstad eerst het hoofd goed over zaken nou zou gaan buigen, beter zou gaan plannen en de portomonaie op de juiste manier zou openen dan zouden er in de Zaanstreek heel veel gelukkige sporters, recreanten en liefhebbers zijn.