Verkade..... dicht

  • Harmen Bos

    Nu Verkade dicht gaat moet ik toch wel even slikken. Het is toch een begrip voor de Zaanstreek. Eerst de meisjes van Verkade. Mooie beelden uit die tijd. Alle Nederlanders zijn opgegroeid met Verkade Lange Vingers, Verkade Knappertjes, en voor de oma's met een zwak gebit, San Francisco's.

    Jammer. Jammer Jammer dat dit goede bedrijf nu ook al gaat sluiten!

    Harmen Bos

  • Thijn Goetheer

    Ik wil even laten weten dat ik het ook niet leuk vind dat verkade weggaat uit Zaandam, het is een begrip in zaanstad. Ik heb zelf naast verkade gewerkt en de overheerlijke koekjeslucht zal ik daarom wel missen.

    Vriendelijke groeten,

    Thijn Goetheer

  • Eric Seugling

    Heren, goed opletten hoor!! De koekjes blijven, alleen de chocolade gaat naar Amsterdam. Geen onnodige paniek veroorzaken, eerst het nieuws goed lezen!! Zie de link naar de Nu-pagina op de 075 site.

  • Harmen Bos

    Eh…. oops…ehhhh …. ja.. dom. dom .dom

    nou dan valt het wel mee……maar, ik denk nog wel dat er toch een belangrijk stukje historie verdwijnt. Nu nog een gedeelte, oke. Maar als het “knappertje” elders 1 cent goedkoper gemaakt kan worden is ook die afdeling verdwenen!

    Dat is toch wel een verarming vind ik.

  • Rico Hoogenkamp

    Toch jammer dat er weer een stukje van Verkade verdwijnt.

    Ik heb 10 jaar naast deze fabriek mogen wonen op de westzijde.

    Door uitbreiding van de fabriek moesten wij verhuizen.

    Ik keek van uit mijn raam naar de produktie.

    Als kind mocht ik meerijden op een vrachtwagen met de produkten.

    Op zaterdag las ik de krant hardop voor de oude mevr. Verkade, zij kon niet meer lezen. Als beloning kreek ik een ….verkade reep!

    Met Sinterklaas kregen wij altijd een grote speculaaspop.

    vriendelijke groeten:

    Rico Hoogenkamp