Hallo,

Ik wil even iets bekend maken. Papierbakken die vroeger voor DIRK VAN DE BROEK STONDEN zijn verplaatst naar het begin van de Parkeerplaats dus bij de LIDL en Beddenwinkel daar tegenover staan ze. De gemeente wil geen ene moeite nemen om dit bekend te maken. Ze zeggen dat het te duur is om een briefje te maken en uit te printen en op de GLASBAKKEN te plakken waar nu de papierbakken staan. Want nog steeds deponeren mensen hun papier naast of in de glasbak. Dat heb ik al een paar keer gezien. Toen begin dit jaar de parkeerplaats “BEHOUDEN HAVEN” werd verbouwd zijn de papierbakken zomaar verhuist en niemand wist wat en hoe. Ik kreeg van klanten van Dirk van de Broek te horen dat je je papier maar in de RECHTER glasbak kon gooien omdat de GEMEENTE ZAANSTAD een vergissing was begaan. Ze hadden perongeluk i.p.v van één glasbak per ongeluk twee glasbakken geplaats. Het zou een foutje zijn Nou dat heb ik geweten. Per ongeluk vonden ze een brief van mij met mijn naam erop. Nu kost het mij 125 gulden aan boete. Ik ben hier ontzettend boos over omdat mij niet is vermeld waar de papierbakken kon vinden. Want ik had daarvoor 4 maal contact opgenomen met Dienst Stadsuitvoering. Ook zij hebben mij niet vermeld dat de papierbakken verhuisd waren, maar dat een collega de boel zou regelen. En er nieuwe papierbakken zouden komen. De papierbakken zijn zomaar een straat verder verhuisd zonder medeweten van de bewoners en de burgers hierin ZAANSTAD. Je moet nu 30 of 40 meter lopen om je papier en glas te soteren. Ik vind het belachelijk. Mensen die slecht ter been zijn of oudere mensen die dit niet allemaal meer kunnen. En er wonen nogal een hoop 60+ bij ons in de buurt ze moeten nu heel veel moeite nemen om hun afval te scheiden.

Ook kun je op de plek bij Dirk van de Broek de glasbakken niet goed zien omdat er altijd verkeer doorheen raast en er auto's voorstaan.

Misschien kunnen wij dit voortaan maar niet meer doen en voortaan gewoon alles maar bij het gewone huisvuil deponeren.

Want als de gemeente geen moeite voor ons wilt doen om papierbak en glasbak naast elkaar neer te zetten. Waarom zouden wij nog moeite moeten doen om ons afval te scheiden. Ik wil eigenlijk mijn papier maar bij de vuilnis gooien. Weet iemand of je dat zomaar mag doen. Ik dacht glas niet maar wel papier.

Ik hoop dat er iemand hierop zal reageren.

groetjes marina