Zaanstad is vol

  • Toekomstige emigrant

    Vorige week is er een discussie-avond in het gemeentehuis geweest met als thema Zaanstad in 2030. Hier is o.a. gesproken over het bebouwen van de de polders rondom Assendelft. Ik vraag me af is het niet een keer genoeg. Ik heb de laatste tijd steeds meer het gevoel dat er veels te veel volgebouwd wordt.

    Ik ben van mening dat Zaanstad haar laatste groen moet behouden. Nieuwbouw moet slechts plaatsvinden als vervanging van gesloopte gebouwen. Indien er meer vierkante meters voor woningen en bedrijven nodig zijn moet dit in de hoogte gevonden worden en niet in de breedte.

    Wat vindt u hier van ?

    Annabel

  • Bonheur

    hallo annabel,Hier hoeft niets meer aan toegevoegd te worden.Ik ben het helemaal met je eens,zaanstad is echt vol!!!!!!! Groetjes Bonheur

  • Olga

    ik ben het met je eens. het moet eens afgelopen zijn met de volbebouwde boel hier.straks wordt dit nog een 2de amsterdam of een aangeplakte stad die de naam amsterdam gaat krijgen.

  • Elsa

    Ach, lang geleden, was Zaandam een mooie stad welke aan de bommen van de Duitsers ontsnapte. De Westzijde/Oostzijde/De Stationsstraat en de Gedempte Gracht waren ooit prachtige straten met veel bomen. Wat door de Duitsers nagelaten werd hebben opeenvolgende Gemeente besturen met veel wansmaak wel volbracht: - een bijna volledig getransformeerde/verwoeste stad waar het slecht vertoeven is, en waar van een eigenlijke Zaanse identiteit (nu Turks) nog weinig te vinden is. Restauratie van het Czaar Peter Plein zou een goed begin zijn - weg met al die lelijke reklame borden én met die foei-lelijke zwarte zuilen.

    Het Gemeente Bestuur is nu om financieel gewin bereidt een Bajes te accepteren midden in een woonwijk (waar zij natuurlijk niet wonen!). Niet te geloven - dit is toch niet in het belang van de burgers in deze stad!? Zet de Bajes maar op een eiland in de Waddenzee - maar niet in onze stad!

    Maar wat mij betreft is het echter te laat - laten ze maar doorgaan met de verwoesting!

    Olga schreef:

    >

    > ik ben het met je eens. het moet eens afgelopen zijn met de

    > volbebouwde boel hier.straks wordt dit nog een 2de amsterdam

    > of een aangeplakte stad die de naam amsterdam gaat krijgen.