schoolkeuze

  • Hanny Heynis

    6 weken terug zijn we verhuisd van Alphen a/d Rijn naar de Zaanstreek we hebben 3 jaar in Alphen gewoond ( we zijn Zaankanters).

    Dus nieuwe school zoeken kwamen aan bij het Saenredam college ze vond het prachtig maar kreeg 1week terug te horen dat ze bleef zitten voor haar dramatisch .

    Toen werden we gebeld door een mevrouw van deze school , ze kan niet op onze school blijven ze moet naar de gemengde leerweg maar dan gaat ze wel over dus gaat ze naar de 3de klas de beste keus is Zaanlands West .

    Nou prachtig allemaal oud klas genoten van de lagere school ziet ze eigenlijk wel zitten.

    Twee dagen later werden we weer opgebeld door de mevrouw van het Saenredam , nee mevrouw sorry ze kan niet naar het Zaanlands want die zit vol gaat u maar naar het Pascal op de Provinciale weg , (die willen we niet ) en ook die melden geen plaats voor onze dochter te hebben.

    De mevrouw van het Saenredam wil Roxanne heel graag op het Bertrand Russell hebben (Krommenie), dat was voor ons niet bespreekbaar met name de afstand en het isolement waar ze in komt te zitten wij wonen in westerkoog.

    De contacten met de mevrouw van het Saenredam loopt het contact steeds grimmiger ik doe alles in het belang van het kind verteld ze steeds , 3 keer van school veranderen in een schooljaar vind ik niet meer in het belang van het kind.

    Toen kwamen ze ineens met het wel met Pascal college opzetten op de Weer waar we haar ook niet op willen hebben.

    Een kind wil toch op school van haar keuze en dat is het Zaanlands West juist omdat het bekend is voor haar en waar ze niet voor de zoveelste keer een vreemde eend in de bijt is zeg nou eerlijk haar op een school neerzetten waar ze geen zin in heeft werkt demotiverend

    in plaats van motiverend.

    Het Saenredam heeft een inschattingsfout gemaakt en daar is onze dochter de dupe van, de schoolgegevens uit Alphen kregen ze te laat , anders hadden we haar niet

    eens aangenomen ,ze had zichzelf moeten bewijzen in die 6 weken (alsof het makkelijk is in een klas te komen vlak voor de schoolvakantie die er al helemaal geen zin meer in heeft) en op de gegevens van het 2e rapport (ze had 4 4,9ens) mag ze het op een andere school over doen .

    Ik vind het zeer triest dat deze school een leuke meid van 13 geen tweede kans geven en wees eerlijk wie is niet 13 geweest en hoeveel dertienjarigen hebben last van de puberteit?

    En wij?, we gaan door tot we een school hebben waar alle partijen tevreden mee zijn vooral onze dochter!

    Zaanlands West geef onze dochter een kans!!

  • Olga

    wat lullig!!!!!!!!!!!! gewoon doorvechten hoor, zij heeft recht op een leuke school. ik zat 4 jaar op zaanlands west, maar ik wou na het 2de schooljaar naar het pascal college(aan de provinciale weg) en toen de vakantie voor mij net begonnen was kreeg ik te horen dat het te vol was. gevolg was dat het slechter ging, ik heb nog maar net m'n examen kunnen halen vorig jaar. het is echt belangrijk om een school naar keuze te nemen. voor mij lag dat helaas niet zo.

    ik zou het er absoluut niet bij laten zitten als ik jou was, zij komt gewoon zaanlands west op als ze dat wil en als je verder nog wat wilt weten over zaanlands west kan ik er misschien wat over zeggen. ik heb er immers 4 jaar gezeten

  • hanny heynis

    Onze dochter zit op Zaanlands West, eindelijk een dag voordat de scholen beginnenkregen we het verlossende antwoord.

    Zaanlands West bedankt!

    Maar dit niet dankzij het Saenredam-college waar we nog meer rottigheid over hebben gehoord, misschien een onderzoekje waard school inspectie??